نشریه مطالعات در یادگیری و آموزش زبان (JSLLT) یک نشریه علمی، دانشگاهی و با داوری دوتایی است که مقالات اصلی در مورد تمام جنبههای زبانشناسی کاربردی از جمله یادگیری زبان خارجی/دوم و آموزش را منتشر میکند. این نشریه مقالات مرتبط با دستاوردهای جدید در زمینه یادگیری و تدریس زبان خارجی یا دوم را منتشر میکند. JSLLT به وضوح تمرکز ملی دارد، امّا تحقیقات انجام شده در زمینههای مختلف زبانشناسی کاربردی از سراسر جهان را تشویق میکند. مقالات باید پایه نظری قوی داشته باشند و چارچوبی داشته باشند که برای ارائه برداشتهای مرتبط با مهمترین مسائل مرتبط با آموزش زبان مناسب باشد. بهعنوان مثال، علاوه بر تمرکز اصلی بر تحقیق در زمینه آموزش زبان، JSLLT مقالات مرتبط با ارزیابی و ارزشیابی زبان، برنامهریزی و سیاستهای زبانی، توسعه منابع و مواد آموزشی، فناوری آموزش/یادگیری زبان تحت پوشش چندرسانه، چندزبانگی، قاعدهگویی، تحلیل گفتار، روانشناسی زبان، جامعهشناسی زبان، مطالعات ترجمه و کاربرد ادبیات در آموزش زبان را نیز قبول میکند. مقالات با رویکردهای کیفی یا کمی مناسب برای این نشریه در نظر گرفته میشوند. این نشریه همچنین مقالات مرتبط با مقالات تحلیلی و مقایسهای درباره کتب منتشر شده در این زمینه را نیز میپذیرد.