بررسی کیفی تأثیر سکوی TikTok بر تلفظ زبان آموزان زبان انگلیسی: بررسی تجربیات و تعامل کاربران

نوع مقاله : Original Article

نویسنده

بخش زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده زبان و ادبیات، دانشگاه یزد، یزد، ایران

چکیده

با تکثیر سکوها در قالب رسانه های اجتماعی، پتانسیل آنها در روش های آموزشی، به ویژه در یادگیری زبان، به طور فزاینده ای مورد توجه قرار گرفته است. سکوی TikTok  با محتوای ویدئویی کوتاه خود، فرصت‌های منحصر به فردی را برای زبان‌آموزان فراهم می‌کند تا مهارت‌های خود را در یک محیط جذاب و غیررسمی بهبود بخشند. با این حال، تاثیرسکوی TikTok بر بهبود تلفظ  زبان آموزان هنوز به طورخاص مورد بررسی قرار نگرفته است. این مطالعه اثربخشی یک پلت فرم رسانه اجتماعی که دربردارنده ویدیوهای کوتاه است را به عنوان ابزاری جدید و جذاب برای بهبود تلفظ انگلیسی زبان آموزان ایرانی را مورد بررسی می دهد. این مطالعه با استفاده از یک طرح تحقیقاتی ترکیبی، ترکیب روش‌های کیفی مانند تجزیه و تحلیل موضوعی با معیارهای کمی، الگوهای تعامل کاربر، ترجیحات محتوا و چشم‌انداز موضوعی محتوای تلفظ  زبان آموزان درسکوی TikTok را بررسی می‌کند. این مطالعه همبستگی بین این معیارها را مورد مطالعه قرارمی دهد و پیامدهای آنها را برای درک اثربخشی سکو در تسهیل یادگیری زبان بررسی می کند. یافته‌های تحقیق حاضر نشان می‌دهد که  سکویTikTok با ایجاد یک محیط یادگیری جذاب و غیررسمی به بهبود تلفظ  زبان انگلیسی کمک می‌کند. همبستگی‌های مشاهده‌شده بر اهمیت ایجاد محتوایی تأکید می‌کنند که نه تنها مخاطبان گسترده‌ای را جذب می‌کند، بلکه تعامل طولانی‌مدت را نیز تشویق می‌کند. این یافته ها بینش های ارزشمندی را برای مربیان و زبان آموزانی که به دنبال رویکردهای نوآورانه و جذاب برای بهبود تلفظ  زبان انگلیسی هستند، ارائه می دهد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


Aboe, R. M. (2018). Buku Ajar Pronunciation Practice. Deepublish.
Ahlquist, J. (2020). Digital Leadership in Higher Education: Purposeful Social Media in A Connected World. Stylus Publishing, LLC.
Aji, W. N. & Setiyadi, D. B. P. (2020). Aplikasi Tik Tok Sebagai media pembelajaran keterampilan bersastra. Metafora: Jurnal Pembelajaran Bahasa dan Sastra, 6(1), 147-157.
Brach, K. (2020a). Hacks For Tiktok: 150 Tips and Tricks for Editing and Posting Videos, Getting Likes, Keeping Your Fans Happy, And Making Money. Simon and Schuster.
Dakhi, S. & Fitria, T. N. (2019). The principles and the teaching of English vocabulary: A review. Journal of English Teaching, 5(1).
Fitria, T. N. (2022). Using authentic material and created material (teacher-made) for English Language Teaching (ELT): Benefits and limitations. JADEs Journal of Academia in English Education3(2), 117-140.
Lapan, S. D., Quartaroli, M. T. & Riemer, F. J. (2011). Qualitative Research: An Introduction to Methods and Designs. John Wiley & Sons.‍
Literat, I. (2021). Teachers act like we’re Robots: TikTok as a window into youth experiences of online learning during COVID-19. AERA Open, 7, 2332858421995537.
Luisandrith, D. R. & Yanuartuti, S. (2020). Interdisiplin: pembelajaran seni tari melalui aplikasi Tik Tok untuk meningkatkan kreativitas anak. Jurnal SeniTari, 9(2), 175-180.
Nabilah, A., M.p, D. L., Lazuwardiyyah, F., Syaifuddin, S. & Abdi, W. M. (2021). Students’ perception toward the use of tiktok video in learning writing descriptive text at MAN 1 Gresik. Journal of Research on English and Language Learning (J-REaLL), 2(1), 16-21.
Ostrowski, D. (2020). Business English Through Coaching and Conversation: Teaching English Online. David Barkham.
Pratiwi, A. E., Ufairah, N. N. & Sopiah, R. S. (2021). Utilizing Tiktok application as media for learning English pronunciation. In Proceedings International Conference on Education of Suryakancana, 12, 372-382.
Quesenberry, K. A. (2020). Social Media Strategy: Marketing, Advertising, And Public Relations in The Consumer Revolution. Rowman & Littlefield.
Ramadhan, R. (2020). Aplikasi Tiktok sebagai media pembelajaran bahasa Arab baru dizaman digital. Multaqa Nasional Bahasa Arab, 3(1).
Jaffar, B. A., Riaz, S. & Mushtaq, A. (2019). Living in a moment: impact of TicTok on influencing younger generation into micro-fame. Journal of Content, Community and Communication10(5), 187-194.
Fitria, T. N. (2023). Value engagement of tiktok: A review of tiktok as learning media for language learners in pronunciation skill. EBONY: Journal of English Language Teaching, Linguistics, and Literature3(2), 91-108.
Stringer, E. T. & Aragón, A. O. (2020). Action Research. SAGE Publications.
Taubah, M. & Hadi, M. N. (2020). Aplikasi Tik Tok sebagai media pembelajaran maharah kalam. Jurnal Mu’allim2(1), 57-65.
Verica, B. & Zlatko, N. (2020). Handbook Of Research on Enhancing Innovation in Higher Education Institutions. IGI Global.
Warini, N. L., Dewi, N. P. E. S., Susanto, P. C., & Dewi, P. C. (2021). Daya tarik Tiktok sebagai media pembelajaran bahasa inggris online. Seminar Ilmiah Nasional Teknologi, Sains, Dan Sosial Humaniora (SINTESA).
Warini, N. L., Dewi, N. P. E. S., Susanto, P. C. & Dewi, P. C. (2020). Daya tarik TikTok sebagai media pembelajaran bahasa Inggris online. In Seminar Ilmiah Nasional Teknologi, Sains, dan Sosial Humaniora (SINTESA), 3.
Wayne, R. (2020). TikTok Marketing Profits. Estalontech.
Wilson, A. (2020). Social Media Marketing: Ultimate User Guide to Facebook, Instagram, Youtube, Blogging, Twitter, Linkedin, Tiktok, Pinterest. Adidas Wilson.
Xu, L., Yan, X. & Zhang, Z. (2019). Research on the causes of the “TikTok” app becoming popular and the existing problems. Journal of advanced management science7(2), 59-63.
Zaitun, Z., Hadi, M. S., & Indriani, E. D. (2021). TikTok as a Media to Enhancing the Speaking Skills of EFL Student’s. Jurnal Studi Guru Dan Pembelajaran4(1), 89-94.